2015. szeptember 26., szombat

Segítségek! - Tanulási tippek #1

Sziasztok!
Most, hogy így beleéltük magunkat a suliba - legalábbis én már nagyon - , úgy gondoltam, hogy tippeket hozok nektek, hogy hogyan tanuljatok otthon.
Nem tudom, hogy ki hogy van vele, de én inkább délután - rögtön suli után - szeretek leülni tanulni. Van aki reggel, vagy esetleg inkább este szeret tanulni. Amennyi személyiség, annyifajta kényelmesség.
Szóval, ha kíváncsiak vagytok, hogy milyenek az én tippjeim, akkor tartsatok velem!

Hétköznapi:

1. Alapok
Szerintem érdemesebb itt kezdeni. Általában, amikor haza érünk a suliból kimerültek és fáradtak vagyunk. Ez ellen egy tusolás, vagy egy alapos arcmosás sokat segíthet. Fésüljük meg a hajunkat és fogjuk össze egy laza copfba vagy kontyba. Öltözzünk át kényelmes ruhába. Ez általában attól függ, hogy öltöztünk fel reggel. Én szívem szerint egy mackó nadrágot és egy bő pólót tartok kényelmesnek a tanuláshoz. Mielőtt elkezdünk tanulni valamit mégis enni kell. Ez lehet egy kis csoki, vagy gyümölcs. A lényeg az, hogy ne zabáljuk tele magunkat mindenféle kajával. Csak egészséges mennyiség.

2. A tanulás
Miután kényelmesre fogtuk magunkat és nem is üres a hasunk, akkor leülhetünk tanulni. Kezdjük az írásbelivel (Ha van). Ha nem megy belekukkanthatunk a könyvbe (végül is házit írunk nem dolgozatot). Ezzel is tanulunk. Én - ha jól megcsináltam - mindig megjutalmazom magam valamivel. Legyen az forrócsoki, vagy egy kis nasi. A lényeg az, hogy légy büszke (de ne vidd túlzásba) magadra, hogy jól csináltad! Ami után megettem, jöhet az anyag megtanulása. Megnézem az órarendemet, hogy milyen órák lesznek holnap, és aszerint felkészülök. De az aznap tanultakat is átolvasom párszor.

3. Szórakozás

Miután mindennel kész vagyok leülök a gép elé egy órára. Beállítom az időzítőt, hogy "szigorúan" egy óra múlva szólaljon meg. Utána előveszem a kötelezőt, vagy valami könnyű pihentető könyvet és elkezdem olvasni.

4. Alvás
Korán feküdj le aludni - most itt van egy Bagoly mondja Verébnek pillanat -! Úgy időzítsd, hogy minimum nyolc órát aludj. Lefekvés előtt jól eshet egy forró zuhany/fürdő. Ha napközben sportolsz, sokkal jobban és mélyebben tudsz aludni, gyorsabban pihened ki magad és jobban is tanulsz!

Nos, mára ennyi lett volna, esetleg kommentben írjátok mag, hogy milyen bejegyzéssel jöjjek.

Fanni

2 megjegyzés:

  1. Jó volt . Majd csinálsz zene válogatásokat is (pl.: rossz kedvre ) ?
    Nekem személy szerint tetszett . Sokat segítettél . :)

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Kedves Florence!
      Örülök, hogy tetszett, és terveztem.
      Épp most léptem be, és láttam, hogy megjegyzést fűztél. Úgy játszódott le - képzeld el - amint megláttam egy perc tátott szájjal, utána pedig egy öröm tánc, hogy végre valakinek tetszett.
      Most akart írni valami posztot, és adtál egy jó ötletet. Kezdem is!
      Örülök, hogy tudtam segíteni! :)

      Törlés